پس از افزایش فروش سنگ آهن هند به چین که قیمت‌های داخلی را بالا برد، فولادسازان هندی برای ممنوعیت صادرات سنگ آهن به مقامات فشار آورده اند. صادرات سنگ آهن هند سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش یافت و به ۴۴ میلیون تن رسید که بیشتر آن به چین رفت. در حالی که تقاضای داخلی برای این ماده اولیه در حال افزایش است این امر باعث شد تا صنعت فولاد هند به دنبال محدودیت هایی از سوی مقامات برای محافظت از بازار داخلی هند باشند.
به گزارش فولاد ایران، رییس انجمن تولید کنندگان آهن اسفنجی هند اظهار داشت که “ما از دولت خواسته‌ایم صادرات انواع سنگ‌آهن را ممنوع کند. در غیر این صورت صنعت فولاد چین فعال خواهد شد و صنعت ما تعطیل و هند باید صادرکننده فولاد باشد نه سنگ آهن.”
رشد ظرفیت تولید فولادسازان بزرگ هند باعث افزایش تقاضای داخلی و تشدید رقابت برای سنگ آهن در بازار آزاد شده است. اما در عین حال، تقاضای مصرف‌کننده نهایی برای فولاد راکد مانده و باعث کاهش حاشیه‌ سود کارخانه های کوچک‌تر می‌شود. تقاضا از یک سو ضعیف بوده و از سوی دیگر، فولادسازان خرد قادر به رقابت با تولیدکنندگان بزرگی که دارای معادن زغال سنگ و سنگ آهن هستند نمی باشند.

 

منبع : پایگاه خبری فولاد ایران

 

برای اطلاع از قیمت انواع خدمات برش لیزری با کارشناسان پرشیا لیزر تماس بگیرید.